A kertváros nem leszállópálya! Zűrös légi ügyek Budapest felett

Írta MTVSZ_Alexa , 2021. október 12. 13:08 , 49 hozzászólás

Címkék: airport reptér panasz lakosság légszennyezés zaj egyeztetés Budapest EIB EBRD

repter_nyitokep.jpg

A budapesti repülőtéren évente két magyarországnyi utas fordulna meg, ha a tervezett bővítések megvalósulnának, miközben a reptér okozta lég- és zajszennyezés már most százezrek életét keseríti meg. A Magyar Természetvédők Szövetsége (MTVSZ) és a Közép- és Kelet-Európai Bankfigyelő Hálózat videóriportot, info-oldalt készített és új tanulmányban vonja kérdőre a fejlesztésekhez 200 millió euró közpénzes hitelt nyújtó Európai Beruházási Bankot.

„A kertváros nem leszállópálya!” című programunk keretében felerősítjük a helyiek hangját és felhívjuk a döntéshozók, a Bank és az érintett legalább félmillió lakos figyelmét, hogy csakis a helyiek érdekeit figyelembe véve, egyeztetve lehet érdemi megoldást találni. "A mi pénzünkből való klíma- és egészségromboló beruházás - nem fejlesztés!"

2019-ben kereste meg a MTVSZ-t a Kulturált Légi Közlekedésért Egyesület (KLKE), segítséget kérve. Együttműködésünk eredményeként 2020 tavaszán közös hivatalos panaszt nyújtottunk be a budapesti reptérbővítést uniós közpénzes hitellel finanszírozó Európai Beruházási Bank felé, hogy vizsgálja felül a projektet és a beruházó és a Bank is érdemben egyeztessen az érintett lakossággal. Az eljárás még ma is tart. Emellett azt is fontosnak tartjuk, hogy felhívjuk az ügyben érintett hazai döntéshozók és a Budapesten és Pest megyében a reptér terhelése által érintett mintegy fél-egymillió lakos figyelmét és érdemi egyeztetésekkel a lakosok életminőségét helyreállító megoldásokat sürgessünk, mert a helyzet tarthatatlan.

Ezért indítottuk el “A kertváros nem leszállópálya!” programunkat, erről hírünk itt.

2021 augusztusában felkerestük a pestszentlőrinci, erzsébettelepi, rákoshegyi, szemeretelepi, Ganz-telepi helyi lakosokat. Videóriportban foglaljuk össze a helyzetet és a lehetséges megoldásokat:

 

 

A reptérbővítést közérthetően összefoglaló új tanulmányunk innen letölthető (pdf).

 

MI A PROBLÉMA?

  • A budapesti reptér éves forgalmát eredetileg 6 millióra tervezték, most 15 millió (volt a csúcs 2019-ben), a projekt eredményeként 21 millióra bővülne - két magyarországnyi ember utazna át egy év alatt. Emellett a teherforgalomra tervezett Cargo City miatt az évi 150 ezer tonnás légi teherforgalom további lég- és zajterhelést jelent.
  • A repülőtér hatásterületén mintegy 1 millió lakos él (ahol a reptér működéséből eredő mikropor-koncentráció a normál érték 2-13-szorosa), ebből félmillió ember a súlyosabban érintett zónában (9 kilométeres kör), ahol a repülőtérrel kapcsolatos légszennyezés káros egészségügyi hatásai a legvalószínűbbek. A zajterhelés is mintegy félmillió főt érint, közülük legnagyobb mértékben kb. 70-80 ezer embert.
  • A beruházó Budapest Airport és a Bank nem egyeztetett érdemben az érintett lakossági körrel, nem vette figyelembe érdekeiket, egészség- és életminőség-károsodásukat és nem nyújtott eddig megfelelő kompenzációt/megoldási lehetőséget.

 

További információ: www.mtvsz.hu/repter

 

Az anyagok megjelentetését az EU és a SIDA támogatta. Az anyagok tartalma a MTVSZ és a CEE Bankwatch felelőssége, nem tekinthető a támogatók álláspontjának.

 repter_tamogatoklogo.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://mtvsz.blog.hu/api/trackback/id/tr6116718452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

frikazojd · http://kocs.ma 2021.10.12. 16:47:15

igazából nem tudni mire számított aki egy reptér mellé költözött.

gigabursch 2021.10.12. 17:00:49

Nem látom be, hogy Tököl és Budaörs miért nincs rendesen kiépítve.
Ráadásul ez utóbbi kettő még az intermodiális áruforgalmi kérdésekben is elég erős lehetne.
További játékos még Gödöllő.

ddt2001 2021.10.12. 17:27:10

@frikazojd: "igazából nem tudni mire számított aki egy reptér mellé költözött."

Ja, ja. Ez a repülőtér már évtizedek óta, pontosabban 71 éve ott van. (hu.wikipedia.org/wiki/Budapest_Liszt_Ferenc_nemzetk%C3%B6zi_rep%C3%BCl%C5%91t%C3%A9r)

Ok, a forgalom nőtt, de a mostani gépek lényegesen csendesebbek, mint a 70-es, 80-as években készültek. A károsanyagkibocsátásuk is sokat csökkent az elmúlt évtizedben.

A legtöbben ennek tudatában vettek ott ingatlant.

ddt2001 2021.10.12. 17:29:53

Akartam a videót is kommentálni, most látom, hogy nem lehet. Nesze neked vélemény nyilvánítás szabadsága.

Erről az jön le, hogy pár ilyen erőszakos idióta kisebbség rá akarja erőltetni az akaratát a többségre.

Sir Galahad 2021.10.12. 17:34:47

Nem értem, miért a bankot győzködik. Nekik ez egy kölcsönügylet. Ha ők nem adnak a beruházásra pénzt, majd ad más. Szerintem azokat a szakhatóságokat kellene meggyőzni a beruházás káros voltáról, amelyeknek az engedélye szükséges hozzá.

AlexAston 2021.10.12. 18:02:10

Ezért olcsó ott a környéken az ingatlan. Ezt tudni lehetett.
Én is a 18-ban lakom, igaz, párhuzamosan a leszálló pályával, kb. 3 km-re. Egyáltalán nem zavar a reptér.

MTVSZ_Alexa 2021.10.12. 18:12:30

A repülőtér terjeszkedett a kertváros irányába. A lakók (zöme) piaci áron vették anno a kertvárosi lakásokat, akkor az egy csendes nyugodt környék volt. A térképen is látszik, hogy hová telepítették a repülőteret, amely azóta csak tovább bővült: kulturaltlegikozlekedesert.hu/SzovegKezdolap_elemei/Rakoshegy_terkep.jpg?fbclid=IwAR3A94QJdNUNv1RMRSUDS-Z0RlINbJySAWO2UjKivGfGX4NOfpA2lB9NORU

MI A PROBLÉMA?

A budapesti reptér éves forgalmát eredetileg 6 millióra tervezték, most 15 millió (volt a csúcs 2019-ben), a projekt eredményeként 21 millióra bővülne - két magyarországnyi ember utazna át egy év alatt. Emellett a teherforgalomra tervezett Cargo City miatt az évi 150 ezer tonnás légi teherforgalom további lég- és zajterhelést jelent.
A repülőtér hatásterületén mintegy 1 millió lakos él (ahol a reptér működéséből eredő mikropor-koncentráció a normál érték 2-13-szorosa), ebből félmillió ember a súlyosabban érintett zónában (9 kilométeres kör), ahol a repülőtérrel kapcsolatos légszennyezés káros egészségügyi hatásai a legvalószínűbbek. A zajterhelés is mintegy félmillió főt érint, közülük legnagyobb mértékben kb. 70-80 ezer embert.
A beruházó Budapest Airport és a Bank nem egyeztetett érdemben az érintett lakossági körrel, nem vette figyelembe érdekeiket, és nem nyújtott eddig megfelelő kompenzációt/megoldási lehetőséget.

mtvsz.hu/repter

gigabursch 2021.10.12. 18:18:17

@MTVSZ_Alexa:
Csak nem mindegy, hogy a hatmillióból három Tu-154-en és kortársain jön vagy bazi nagy Boeingokon vagy Airbusokon, amik 5-7-szet annyi utast hoznak összességében kevesebb üzemanyagból és zajszintből.

Valamelyik Aeroparkos részben volt erről szó, pontos és egyszerű adatokkal.

mozesapo 2021.10.12. 18:21:32

@frikazojd: Nem kell a reptér mellé költözni. Gyere ki a XIII. kerületbe a Rákos patak mellé, itt jönnek be a gépek. Szuper jó mikor hajnali 5.10-kor leesel az ágyról a nagy zaj miatt. És már itt se tartják a min 1500 méteres magasságot. Vagy mikor jönnek 5 percenkén hajnalban vagy este 10 után. A jó édes .......kat.

Walter_Dornberger · www.jagger.hu 2021.10.12. 18:21:50

Én is a 17-ben lakom, a pályától kb 4 km-re oldalirányban. Amíg hajtóműveztek a hétvégéken az zavaró volt, mostanság is hallani néha, de meg lehet szokni.
Amit nem értek: miért kellett ezt a nyavajás repteret a cargo-val fejleszteni, azt miért nem lehet a kiskunlacházi vagy a tököli (mindkettő jókora futópályával rendelkezik) és mielőtt hagyták volna lepukkanni komoly reptér volt.
Nem értem a cargo miért ne mehetne oda?
@gigabursch: Budaörs nagyon beépült, és elég rövid a pálya is és füves. Nagygép szóba sem jöhet.

Bandibacsi34 2021.10.12. 18:45:32

@Bandibacsi34:
Egyebkent miert nem építenek 2ik repteret bővités helyett? Mondjuk Vác mellett vagy Budatól Nyugatra?

Bircanyíró 2021.10.12. 19:10:29

Hogy mi a probléma? Az utolsó pontban feketén-fehéren elárulják a civilek: "a beruházó Budapest Airport és a Bank nem egyeztetett érdemben az érintett lakossági körrel, nem vette figyelembe érdekeiket, és nem nyújtott eddig megfelelő kompenzációt/megoldási lehetőséget."
Magyarán - mint mindig - a pénzről szól a dolog!

MTVSZ_Alexa: Sajnos nem igaz, hogy az elmúlt évtiezedekben a repülőtér terjeszkedett a kertváros irányába, mint ahogyan az sem, hogy alakók piaci áron vették anno a kertvárosi lakásokat!
Illetve oly módon igaz, hogy a piac ezeket az ingatlanokat pont a reptér közelsége miatt nem úgy árazta be, mint mondjuk a rózsadombiakat! Akik annó azért itt vettek telket mert itt olcsóbb volt, azoknak most NINCS ERKÖLCSI ALAPJUK amiatt hőbörögni, hogy itt egy zajos, büdös reptér rontja az ő életkörülményeiket!
Akinek ez valóban számított - és nem volt tök hülye - az nem itt vett telket/házat! Valamit, valamiért - ezt nevezik kompromisszumnak.
Hozzáteszem, én 50 km-re lakom a reptértől, de pont egy olyan légifolyosó alatt, ami már az ezredforduló után lett kijelölve, bőven azt követően, hogy itt teket vettem. Na ez szívás, nem az, hogy a reptér mellett néhány magát zöldnek hazudó most a kerozin mellett pénzszagot is érez és ehhez próbál támogatókat gyűjteni. Szerintem totál erkölcstelen ez, de manapság az ilyen bizniszek sokszor sikerülni szoktak, sőt mondhatnám egyre inkább azok nyernek, akik a legkevésbé érdemlik meg!!

2021.10.12. 20:04:41

Elárulom, hogy Óbuda/Békás felett is egyre nagyobb a forgalom és a legnagyobb gépek rendszerint éjjel (takarodó után) érkeznek, gyakran olyan alacsonyan siklanak be, hogy garantáltan az elhunytak is felébrednek a nyughelyükön.

Az meg, hogy egyesek ideokádják a mocskos hülyeségüket, hogy miért ott vettek az emberek ingatlant, azoknak javaslom az első-második osztály újrajárását mert nem tudnak olvasni. A reptér terjeszkedik, az utasforgalom nő, állat módjára. Az ember tolerál napi 10 felszállást, az nem olyan nagy probléma. De az 2-5 percenkénti fel-leszállást amiből egy nap van 80 és nem tudsz aludni, azt már nehezen bírná bárki.
Az egészségügyi hatásokról nem is beszélve.
Ja és miért nem költöznek el? Mert nem tudják eladni az ingatlant a megnövekedett légiforgalom miatt te barom, azért! A legtöbb ember nem influenszer, meg celeb, hogy havi millákat keressen és csak úgy adja-vegye az ingatlanokat, te agyatlan!

MTVSZ_Alexa 2021.10.12. 20:30:03

@Bircanyíró: Itt emberek egészségéről van szó, mindennapi életéről, életminőségéről, amit a reptér miatti állandó zaj- és légszennyezés tökretett. De a gazdaság csak a pénzből ért - képes volt a hitelező Bank leírni, hogy a reptérbővítésnek nincs jelentős környezeti és társadalmi hatása, miközben semmilyen érdemi vizsgálatot nem végzett, vakon elfogadta amit a beruházó állított. Ezért muszáj a helyi lakosokat ért károkat forintosítani/eurósítani, és úgy kommunikálni, mert ebből ért csak a hitelező Bank és a beruházó. Mi civilként mindössze annyit teszünk, hogy felhívjuk a figyelmet a problémára és a reptér hatásterületén élő egymillió lakos jogos panaszait eljuttatjuk az illetékes döntéshozók és a hitelező Bank felé, hogy végre meghallják őket és békében, nyugodtan tudjanak a helyiek élni.

A térképen is látszik, hogy a lakott terület, a kertváros volt itt előbb, és a reptér terjeszkedett a lakott területek felé, az emberek kárára: kulturaltlegikozlekedesert.hu/SzovegKezdolap_elemei/Rakoshegy_terkep.jpg?fbclid=IwAR0Apr73AzY0tP05Y5jhovXE2PpLU3zicIcvr4ERwFTKrGdFlGH6URFxOj8

Budapesti reptér: 1950: 7000 műveletszám, 1987: 2 700 000 műveleszám, 2019: 16 000 000 műveletszám - ezt brutális expanziót a fél-egy évszázada ott élő családok, de még a néhány évtizede odaköltözők sem láthatták előre; még a gazdasági elemzők se igazán.

Ganztelepi lakos: "XVIII. ker. Ganztelepen a települések, a mai utcák körben már a reptér előtt is itt voltak. 1950. május 7-én adták át a Ferihegy 1. felülről repülőgépet formázó főépületet, tudjuk, hogy olyan géptípusok voltak, amelyek még a libalegelőről is fel tudtak szállni, de még a 60-as években is egy darab felszállópálya volt a nagy tojás alakú terület közepén. Néha felszállt egy gép főleg a nagy háborús bombázások után senkit nem zavart. Mindenki az akkor kialkudott teljes vételárért vette a telket, ingatlant, semmivel nem volt olcsóbb, mint bárhol máshol."

Bélatelepi úti lakos: "sok ősöm, rokonom itt élt velem együtt a Bélatelepi úton, jogutódlás szempontjából 1890 óta. A mostani Bélatelepen is éltek már akkor emberek, Rákoshegy is 128 éve település.

nagainae 2021.10.12. 21:11:27

Cargo City azért épült oda ahova, mert körülötte és Vecsésen van a legtöbb szállítmányozó cég központja. Vámhivatal, raktárak, az egész infrastruktúra ott van.
Egyébként a tököli és a kiskunlancházi repülőtér között lakom és hihetetlenül hangzik, de nagyon sok kisrepülő köröz itt, nyilván sokkal alacsonyabban és ennek megfelelően sokkal nagyobb hanghatással. Mondom ezt úgy, hogy a repülőtéren dolgozom, igaz, nem a terminálon. De 7/5 nap ott vagyok és kevesebbet hallom a repülőket, mint itthon.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2021.10.12. 21:25:56

@gigabursch: "További játékos még Gödöllő."

Gödöllőn a mostani reptér egy jó nagy rét. Ezzel az erővel a teher- és személyszállítás szempontjából vehetjük úgy is, hogy nincs.

@Walter_Dornberger: "miért kellett ezt a nyavajás repteret a cargo-val fejleszteni, azt miért nem lehet a kiskunlacházi vagy a tököli (mindkettő jókora futópályával rendelkezik)"

Megnézném, amikor egy megrakott 747-es leszáll a tököli csíkra. A pálya szélessége megvan, de a hossza csak 2400 méter és az állapota gyenge. A teherszállításra használt óriásgépeknek nem felel meg. A kiskunlacházi pálya jobb állapotú, de ugyanolyan hosszú. Bizonyára bővíthetők, de az rengeteg pénzbe és időbe kerül.

@mozesapo: "És már itt se tartják a min 1500 méteres magasságot."

Tartani szokták az előírt magasságot, bár hogy ez az 1500 m honnan jönne, azt nem tudom. De ha biztosat akarsz tudni, figyeld a www.flightradar24.com oldalt. Ha előfizetsz egy "silver" csomagra, akkor vissza is tudod játszani a járatokat, és akár délután meg tudod nézni a hajnali adatokat. Kicsit megnyugtató lehet, ha látod, hogy nem szegik meg a szabályt, egyszerűen a hajnali csendben hangos a zajuk. Engem nem zavart, amíg a leszállósávok között laktam, de elhiszem, hogy van, akit zavar.

élhetetlen 2021.10.12. 21:30:44

@ddt2001: „Akartam a videót is kommentálni, most látom, hogy nem lehet”. Ezt cikket viszont tudtad kommentálni. Nem mindegy, hogy hol száll el a szavad a szélbe, mint az enyém is? Ezt meg nem értem: „pár ilyen erőszakos idióta kisebbség rá akarja erőltetni az akaratát a többségre.”. Kisebbség alatt azt az egy millió embert érted, akiket érint a reptér bővítés? A többségnek meg jó, ha ez megtörténik? „Milánó és Bergamo (Repülőtér) között 53 km.”, és érdekes, de a milánóiakat nem zavarja a repülőtér forgalma. A bejutást a városba meg megoldották. Ha teherforgalomra fejlesztenének, az sem érintené a várost. Vagy nem értettem, amit írtál, mert ez szokott a jellemző válasz lenni.

élhetetlen 2021.10.12. 21:36:15

@Sir Galahad: 1, „a szakhatóságokat kellene meggyőzni”. a szakhatóságok már csak végrehajtó szervezetek,
2, ha valamelyik visszabeszél, nem helyesel, akkor a beruházás kiemelt projekt lesz, és ettől kezdve nem beszélhet bele.
Te ezt nem tudtad?

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2021.10.12. 21:48:19

@MTVSZ_Alexa: "A repülőtér terjeszkedett a kertváros irányába."

Ez jó nagy csacskaság volt. A reptér ma ott van, ahová jó hatvan éve letették. Több mint negyven éve kezdték építeni a második futópályát, amely egyébként egy kicsit távolabb van a várostól, mint az első. A futópályák végében már ott is van a kerítés. Ami terjeszkedés volt, kiszolgáló épületek és terminálok, az mind a várostól távolabbi oldalon történt, és az nem is okoz zajt. Harminc éve a reptér még kihalt helyen volt, mára már nemcsak a pálya végeihez tapad a város, hanem már _mellette_ is elhaladt az építkezés, mindenhol családi házak vannak. A zaj lehet zavaró, a reptér miatt olcsón telket, házat vevő embereket lehet sajnálni a buta döntés következményei miatt, de nem kell csacskaságot hirdetni, nem a reptér helye változott.

Zaj azért van, mert a város dél-keleti vége egészen a reptérig elhatolt, és efelett végigrepülnek a gépek. Földrajzi adottság, ráadásul már az első ferihegyi reptér, nyolcvan éve, erre az irányra létesült. Ezen változtatni már senki sem fog.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2021.10.12. 21:56:20

@Bircanyíró: "a reptér mellett néhány magát zöldnek hazudó most a kerozin mellett pénzszagot is érez és ehhez próbál támogatókat gyűjteni."

Majd valami joghuszár kimondja, hogy a repülőtér szexista, valamint a gyarmatosító fehér ember öröksége, és máris betiltják az egész repülőzést. Az alibaba meg majd hajón küldi a kínai holmit, nyolc hónap alatt ide is ér.

Sir Galahad 2021.10.12. 22:38:35

@élhetetlen: Meglehet, de a bankot győzködni végképp hülyeség. Nekik ez egy kölcsönkihelyezés, őket az érdekli, hogy a pénzüket kamatokkal együtt visszakapják, minden másra tesznek.

élhetetlen 2021.10.12. 22:56:15

@Bircanyíró: „nem nyújtott eddig megfelelő kompenzációt/megoldási lehetőséget." Magyarán - mint mindig - a pénzről szól a dolog!”. Aha. Tehát szerinted az életkörülményeik nem érdeklik őket, csak annyi pénz akarnak, hogy a 12. kerületi zöldövezetbe költözhessenek? „Akik annó azért itt vettek telket mert itt olcsóbb volt, azoknak most NINCS ERKÖLCSI ALAPJUK amiatt hőbörögni,”. De, van erkölcsi alapjuk, mert a megnövekedett forgalommal nem számolhattak.
Teljesen más, hogy megértsed. Vettem egy lakást a Petőfi híd budai hídfőjénél, kilátás a Gellérthegyre, másik oldalon, a 36 nm-es teraszról akkor egy közparknak látszó valami, kis körkupolás templom, este szépen kivilágítva, és a teraszról ráláttam a Dunára, számolhattam a hajókat.
Aztán kiderült, hogy a létre sem jött világkiáltásra eladtak a parkot, és nem vásárolták vissza. A tulaj felhúzott két irodaépületet, nem látom a templomot, a Dunát, hajók helyett számolhatom az ablakaikat. Erkölcsi alapom lenne felháborodni, (komoly tiltakozó aláírás gyűjtés volt, de fütyültek rá ), mert a panorámám egy értékes részét elvették, de jogalapom nincs.
De jöhetne még, nem keresem elő, aki vett egy családi házat, valahol egy falu végén, csend, nyugalom reményében, aztán valaki megvette a szomszéd birtokot, és lőteret csinált belőle.

KékFény6 2021.10.13. 00:16:51

@Androsz: Te milyen térképet nézel? A 2-es pálya sokkal közelebb van a városhoz, nézd már meg: Rákoshegy határában van. És engedély nélkül épült a lakóházakhoz közel.
És a ma 50-60 éves emberek szerinted 40 éve nem élhettek itt? És aki ide született 30-50 éve? Az is tehet róla, hogy ott él? Akkora hülyeségeket írtok ide, mint a reptér maga...

Janos Deme 2021.10.13. 08:16:07

@ddt2001: Szerintem az a gáz, hogy egy nagy multi akarja akaratát ráeróltetni a hatásterületen, lakóparkokban, lakótelepeken élőkre és úgy akar fejleszteni, hogy meg sem kérdezi az érintetteket ez szerintem gyarmatositás ez alkotmányellenes sőt emberi jogokat is sért. Már most is egészségkárositó a reptér működése nem hogy a fejlesztések után. Sajnálatos, hogy igy megvezették az EBB-t is. A beruházó megkerüli a polgármestereket, főpolgármestert is akik arról döntöttek, hogy csak ugy fejleszthető a reptér ha azt a környezetvédelmi hatástanulmányok megengedik. Ez az igazi demokrácia deficit. Az "idiota kisebbség" mint irja szerintem a főváros következő kerületei: XVI, XVII, XVIII, XIX, XX, X, XIV, XIII, III és XI kerületek illetőleg Vecsés, Üllő, Ecser a nevükben is elnézést kérek butuska bejegyzéséért.

gyongyi70 2021.10.13. 08:37:38

@frikazojd: A családom régebb óta él itt, mint hogy a repülőtér létesítéséről döntöttek.

TrökkösBélabá 2021.10.13. 09:43:08

"A kertváros nem leszállópálya"?

Aham, a Római part meg nem ártér, mi?

Pontosan tudta aki oda építkezett, vagy ott vett házat lakást, hogy mi van a környéken, most meg megy a sírás, hogy hát jön a sok repülő/víz.

Cariotis 2021.10.13. 09:46:23

Ja, a repuloter mint egy tektonikus lemez bekuszott a varos kozepibe, ja. A repuloter azert bovul, mert igeny van ra, igen az allitolagos rinyalok miatt is. A fel varos 5ezer ft-os repjeggyel szalad dubajba szelfizni es hozatja alirol az okosorat. Aztan otthon meg nemelyikuk sir, hogy ami miatta van az haaaaangoooos.
A Bergamos pelda szandekos csusztatas ugyanis nem az Milano fo repulotere. Es a sugallattal ellentetben nem a zajszennyezes miatt epult 50kmre, hanem mivel mar ott volt, olcsobban vehettek igenybe a fapados tarsasagok.

gigabursch 2021.10.13. 11:53:19

@Androsz: @Walter_Dornberger:

Nem látom be, hogy miért nem lehetett elolvasni az egész mondatot, amit írtam.
De akkor kiemelem a lényeget:

"Nem látom be, hogy Tököl és Budaörs MIÉRT NINCS RENDESEN KIÉPÍTVE".
Ráadásul ez utóbbi kettő még az intermodiális áruforgalmi kérdésekben is elég erős lehetne.
További játékos még Gödöllő."

Az, hogy a háromból kettő birkalegelő üzemmódban van, azt köszönöm, eddig is tudtam.
A kérdésem nem ez volt.

Az, hogy miért nincs rendesen kiépítve.
Megjegyzés:
Gödöllő egyébként nagyon fontos alternatíva lehetne bármilyen eseménynél.
Akárcsak Tököl.

Budaörsről, az ott lévő elméletileg lehetséges pályahosszról nincs ismeretem, de érdekelne.

gigabursch 2021.10.13. 11:55:32

@Androsz:
:-)
Óriási.
... és sajnos reális is...

gigabursch 2021.10.13. 11:57:06

@Tesztelo.hu:
Most komolyan? Szerinted Ferihegy II engedély nélkül épült?
Keresd már meg az Aeroparkon (TeCső) a Ferihegy fejlesztéséről szóló részeket.

horrorpornó bábszínház 2021.10.13. 13:16:18

@gigabursch:
Budaörs nagygépek fogadására a hossza miatt is alkalmatlan lenne, Tökölön és Mezőkövesden meg kvázi szétverték a repülőteret a rendszerváltást követően.
Ráadásul Tökölnek a szállítási infrastruktúrája is alkalmatlan a teherszállításra, egy szar minőségű 2x1 sávos, településeken átmenő út köti össze az autópályákkal.
Mezőkövesd jó lenne, mert ott kb. 500 méterre megy az M3 a repülőtértől (ma már - 1990-ben még csak Gyöngyösig volt, egészen 1998-ig, Mezőkövesdet 2002 táján érte el), ráadásul hosszabb volt a betonja, mint Ferihegyen az új pályáé, csak hát ott még a betont is szétverték.
(Mellesleg az M3-ast sem ártana 2x3 sávosra bővíteni legalább Gyöngyösig, mint az M7-est Fehérvárig, mivel összeköti a fővárost az ország 3 megyeszékhellyel (ebből 2 a 2 legnagyobb vidéki város) + még kis kitérővel 2 másik megyeszékhellyel. Gyöngyös és Budapest között már sima hétköznapokon is telített. Csak hát az Orbán-bányáktól messze van, meg O1G is ritkán jár arra.)

horrorpornó bábszínház 2021.10.13. 13:17:05

@gigabursch:
Mondjuk Gödöllőn akkor tényleg joggal perelhetnének, ha a nyakukba kúrnának még egy repülőteret is.

horrorpornó bábszínház 2021.10.13. 13:43:31

@mozesapo:
Nem tudják tartani az 1500 m magasságot, leszálláskor a 3 fokos siklópályaszöget KELL tartaniuk.
Felszálláskor meg emelkedhetnének meredekebben, de akkor jóval nagyobb zajjal járna, ha 110%-on pörgetnék a hajtóművet.

És mint írtam. a reptér nem tegnap költözött oda.

@Walter_Dornberger:
Ja, lerakják a terhergépek a cuccot, és aztán hogyan szállítják el?
Nézd már meg Kiskunlacháza meg Tököl közlekedését.

@Bandibacsi34:
Mondjuk mert akkor az ott lakók joggal perelhetnének?

@Bircanyíró:
Magyarországon már nincsenek légifolyosók, mindenki arra repül, amerre akar.

@Lady Scarlett:
Nem tudnak az előírtnál sem alacsonyabban, sem magasabban besiklani. Ugyanis a siklópálya 3 fokos, és ezt rádiójel mutatja a pilótának, aki egy műszeren látja, hogy a siklópálya alatt, felett vagy pont rajta van-e.
Ne a hollywoodi filmekből tájékozódj, hogy jaj, látom a repülőteret, leszállok. Nem így megy.

@Androsz:
Tököl 2600 m, és simán le tud szállni rá egy 747-es. Csak nincs infrastruktúra, meg mióta nem javítanak ott vadászgépeket, egészen beépült a reptér, az egyik végében pl. ott egy Tesco.
Egyébként az ott repkedő motoros kisgépek műrepüléskor hanghatásban simán verik az utasszállítókat, amikor volt a Red Bull Air Race, a Duna menti lakásokban kilométeres távban iszonyatos zaj volt, de még a XIX. kerületben, a Wekerlén is kurva hangos volt (éppen ott sütögettünk egy ilyen alkalommal).

horrorpornó bábszínház 2021.10.13. 13:57:58

Ja, 5 évig laktam a Szemerén (Szemeretelep), a vasúttól vagy 150 m-re, ott egyszerre van meg a repülőtér, a szolnoki vasútvonal meg a 4-es út/reptérre vezető út. Mindegyiket perelni kellett volna, mert hangos?

Johnny16v 2021.10.13. 16:24:30

@TrökkösBélabá: Kb. a hetvenes évek végétől lehetett tudni a bővítést (2-es terminál), így igazából azoknak van jogalapja szerintem akik már előtte is ott éltek.
De sajnos ugyanez ment az M0 északi vonalán is, már a hetvenes években kijelölték a nyomvonalat a semmi közepén, erre mégis eladták telkeknek az út menti földeket. Utána meg mindenki rinyált, hogy a kertjük végében menne a pálya. Az senkit sem érdekel, hogy emiatt lehet sok tíz km-t kerülni délre és több liter üzemanyagot pluszban elégetni vagy Bp-et szennyezni.

bogessz 2021.10.13. 16:45:12

Kedves posztoló!
Én mint született (1951, a reptértől légvonalban kb.2 km-re, Szarvas csárda) pestszentlőrinci lakos, a következőket tudom hozzáfűzni:
1/ Küldök, jobban mondva küldenék, egy képet (lásd melléklet). Amelyből kiderül, a reptér már 1941-ben ott volt!
Ha figyelmesen megnézed, a környéken sehol nincs emberi település. Vagyis van, a Gyömrői út és Üllői út közötti Szemere-telepen, de az a reptértől a ceglédi vasúttól elválasztva.
2/ A mai Pestszentlőrincen csak a Csévéző út és Felsőcsatári út, (na jó egészen a Gyula utcáig, Béla- Erzsébet-telep) van a reptér fel-leszállási vonalában.
3/ Látod, hogy Kőbányáig erdősáv, temető (rákoskeresztúri) van. (A halottak nem szoktak öklöt rázni).
4/ Akkoriban Psztl még nem volt Bp. része. Kb. úgy volt , mint ma Üllő, merthogy még Kispest sem volt Bp.!
5/ A 2. vh alatt, a psztl-i, később Lőrinci Fonó néven ismert gyár, Messerschmidt összeszerelő üzem volt. Ahonnan a gépeket szárny nélkül, a németek ( és munka-szolgálotosok) által épített, (középső) Gyömrői úton traktorral vontatták a reptérre. A szárnyakat ott szerelték rájuk.
6/ A legjobb helyre lett Bp. reptere telepítve. Mert akkoriban (és gondolom még manapság is) sokat számít az uralkodó szélirány. Az pedig 60-70 %-ban észak-északnyugati.
7/ Aki mindezek után oda telepedett, tudta, hogy ott reptér van.
8/ Még 25-30 éve a Csévéző úttól Rkrt-ra vezető úton hétvégi telkek voltak.
9/ Aztán jött a gengszterváltás és a megválasztott képmutatók és az általuk felügyelt építési hatóságok általi építési engedélyek kiadása.
10/ Az egyetlen jogos kifogása a távolabbi, kőbányai és zuglói lakosoknak lehet. (Ők nem indítanak ilyen posztot).
11/ Én éjjeli bagoly vagyok. Már vagy 37 éve. Éjjel dolgozom úgy 2 órától, szabadban. Néha egyszerűen megrémülök attól a csöndtől, amit manapság tapasztalok. Mintha egy kihalt városban mozognék... Csak az éjjeli expressz vonatok zaja jut el hozzám.
Tiltsuk be a ceglédi vonalat is! Hajrá!

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2021.10.13. 17:17:55

@bogessz: Sajnos a mellékelt kép, akárhogyan is próbáltad a kommenthez csatolni, nem jön át. De én is láttam már képet az Eörs vezér teréről a közvetlenül a metró építése előttről, és teljesen kihalt környék volt, néhány házikó és bódé. Ez bő ötven évvel ezelőtt volt. Azért említem pont ezt a helyet, mert a tér fölött haladnak el az észak-nyugati irányból leszálló gépek, már elég alacsonyan. Ahogy írod, a ma a főváros ezen részét képező területek akkoriban még falvak voltak, ma viszont összefüggő háztenger.

"Mert akkoriban (és gondolom még manapság is) sokat számít az uralkodó szélirány."

Manapság is. Öt csomós hátszél fogadható el (kb. 9 km/h), ennél erősebb tartós hátszélnél megfordítják a pályairányt.

"Az egyetlen jogos kifogása a távolabbi, kőbányai és zuglói lakosoknak lehet. (Ők nem indítanak ilyen posztot)."

Én harminc évig voltam zuglói, és elmondhatom, hogy de igen, még ők is panaszkodnak. Pedig Zuglóban még viszonylag jó a helyzet. Ennek a folyamatos panaszkodásnak egyébként megvolt az az eredménye, hogy 2006 körül nagyot változott a Budapest feletti közelkörzeti légtér forgalmi elrendezése. Kijjebb, valahová a IV. kerület fölé tolták el a gépek sorba állítására szolgáló zónát, 2 km körüli alapmagassággal, megszűntek a Zugló felett történő besorolások, az alacsony besiklások, a pályatengelytől eltérő irányú ráközelítések, összességében sokkal nagyobb lett a rend. Kivétel persze mindig van, de az LRI, ma Budapest Airport fogadta és kivizsgálta a telefonos bejelentéseket a szokatlanul alacsonyan repülő gépekről, és tudom, hogy szabtak ki bírságot ilyen miatt.

@gyongyi70: "A családom régebb óta él itt, mint hogy a repülőtér létesítéséről döntöttek."

Az ilyen eset a sajnálni való. Az ő házuk kevesebbet ér a tényleg létező zaj miatt, ők ebben az esetben vesztesek egy olyan folyamatban, amelyben nem lehet egyszerre mindenkire tekintettel lenni.

horrorpornó bábszínház 2021.10.13. 18:01:17

@bogessz:
@Androsz:
Ez pont olyan, mint a Wigwam klub (Fehérvári u. 202.) esete volt.
A Wigwam már közel 10 éve működött, amikor elkezdtek lakótelepet építeni mögé (ahol addig egy nagy büdös puszta volt).
Aztán az oda költöző lakók folyton panaszkodtak, hogy nagy a zaj, mert ott a Wigwam. Végül bezárt a hely (lehet, hogy nemcsak emiatt, de részben emiatt is, mert nagymértékben csökkentett hangerővel lehetett egy idő után koncerteket és utána rockdiszkót tartani, és a közönség már kevésbé volt erre vevő).

Ami azt illeti, egy gyerekkori haverom rákoshegyi volt (ma már nem Magyarországon él), az tuti, hogy a 70-es évek végén az ő házuk már állt, és majdnem felette szálltak le-fel a gépek, ott van a reptér kertésétől pár száz méterre. Mivel a faterja a reptéren dolgozott (meg jó néhány szomszédjuk is), őket nem zavarta.
Pedig az új pálya 31-es iránya pont felettük megy el. A régitől kissé északra estek, de csak pár száz méterrel.

Érdekelne mondjuk, mennyit tiltakoznak a kecskemétiek a reptér miatt. Mert a vadászokhoz képest az utasszállítók egészen lopakodó üzemmódban szállnak fel, és akkor még a jó kis berepülő légterek (mint annak idején a Mezőkövesd-Mezőkeresztes-Szentistván háromszög határolta terület, katonaként voltam ott kihelyezésen) lakók vajon mit szólhattak (semmit, persze, mertek volna a kommunizmusban - bár a kitört ablakok cseréjét lehet, hogy fizette az állam). Pláne amikor éjszakai gyakorlatot tartottak ott a ruszkik, és percenként szálltak fel a MiG-ek, utánégetővel (ami látványnak szép, hangélménynek kissé hangos).

A gépek nem tudnak szokatlanul alacsonyan repülni, már kilométerekkel a pálya előtt ráállnak a siklópályára, az meg egy 3 fokos egyenes vonal a leszállópálya végén lévő siklópályaadó antennájától, legalábbis ILS megközelítés esetén. MLS esetén nem okvetlenül, de ez inkább csak bonyolult megközelítésű repterekre igaz, és Ferihegy nem ilyen.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2021.10.13. 20:30:34

@horrorpornó bábszínház: "A gépek nem tudnak szokatlanul alacsonyan repülni, már kilométerekkel a pálya előtt ráállnak a siklópályára"

Zuglóban az a vidék, amely fölött a gépek a régi rendszerben ráálltak a siklópályára, nagyjából a Fogarasi út vonala fölött van, annak a távolsága a jobb oldali pálya küszöbétől 9 és fél km. Gyakorlott pilótának pont elég. Ott elméletileg az előírt magasság mintegy 470 m. Sokat nézegettem a leszálló gépeket, így volt alkalmam megfigyelni. Volt olyan gép, amelyik, ezt fénykép alapján mértem ki, 350 m körüli magasságban érkezett meg erre az egyenesre, a fene tudja, miért. Haragudtam rájuk, nem a zaj miatt, hanem mert ez felelőtlenség, veszélyes és szabálytalan, márpedig én egy pilótától maximális szabálykövetést várok el, az a dolga. Ilyen alacsonyan, leszálló konfigurációban fordulózni, a város fölött, ilyet nem szabad.

De aztán jött az új szabályozás, és most már az M3-as, de legkésőbb a Thököly út felett a helyén van minden egyes gép, hajszálpontosan, tízből tíz. Én az Egressy úton laktam, ez a Thököly úttól délre van, innen néztem az érkező gépeket az ablakból, és mind ugyanott ment. Már régóta nincs kószálás, háztetőkön surranás, az a világ már elmúlt. Elhiszem, hogy felhős időben egy ereszkedő gép döreje a hajnali csendben olyan lehet, mintha nagyon közel lenne, de nem úgy van. Mondtam, a flightradar24.com-on ellenőrizni lehet, ott a tengerszint feletti magasságot írja ki a gépek mellé, lábban (ft), ami 0,3 méter.

A felszálló gépeknek az új rendszer pedig előír egy elég meredek emelkedést és egy kitérőt a felszállás után. Az észak-nyugat felé kirepülő gépeknek a két pálya tengelye közötti egyenesre kell ráfordulnia, a szakemberek szerint itt okozza a legkevesebb bajt a gép zaja, a dél felé indulóknak pedig egy szűk fordulóban dél-kelet felé kell kifordulniuk, és onnan térhetnek rá az útvonalukra. A reptér megtette, amit megtehetett, a többin nem változtathat. Akkor sem, ha a lakossági fórumokon fáradt, félrevezetett emberek azt követelik, hogy a reptér költözzön máshova.

Janos Deme 2021.10.13. 21:28:31

@Cariotis: "A repuloter azert bovul, mert igeny van ra, igen az allitolagos rinyalok miatt is. A fel varos 5ezer ft-os repjeggyel szalad dubajba szelfizni es hozatja alirol az okosorat." Mit gondol miota engedik a fapadosokat és a CARGO gépeket leszállni Ferihegyen, melyi évtől? Mit gondol miért nincs a kerozinra adó kivetve beleértve az ÁFÁT-t is? Mit gondol miért nincs a fapados jegyekre ÁFA? Mit gondol a CARGO gépek miért repülhetnek Bpest légterében a teherszállitó Camionoknak pedig el kerülniük a várost? Mit gondol az EBB-t miért sikerült a reptéri beruházónak átverniÜK? Vegye már észre hogy egy multinacionális nagy mammut reptér, fapados szolgáltatok és CARGO teherszállitok ugy probálnak fejleszteni hogy az itt élő emberek egészségét még jobban kárositják és ellehetetlenitik. Szerintem az ember, emberek az itt élő lakok egészsége,érdeke az első a multik extrapofitja a 5000,-Ft-os Nizza és Dubai fapados utas stb érdeke pedig a második.

horrorpornó bábszínház 2021.10.13. 21:54:40

@Androsz:
Én pont a te oldaladon állok. :-)
Még a 350 m-t sem hiszem, ha jól tudom, 400 m alá nem mehettek. Bár tény, hogy nincs már a fejemben a szabályozás.

@Janos Deme:
Teherszállító (magyarul így mondják azt, hogy cargo) gépek mindig is repülhettek, amióta a Ferihegy nemzetközi reptér, és repültek is, az A porta mellett volt a teherárubázis még a 80-as - 90-es években, ami azért nem most volt (ha jól tudom, mára kirakták Ferihegy 2A-n túlra).
Fapadosok csak azóta, amióta létezik ez a kategória, kb. az 1980-as évektől.

Ferihegy nem egy nagy mamut (ezt meg így írják) reptér, hanem egy európai szinten is viszonylag kicsi.
Európai szinten nagy reptér mondjuk Amszterdam-Schiphol (Ferihegy forgalmának kb. ötszörösével), 6 futópályával), jóval közelebb is van a városhoz, mint Ferihegy Budapesthez, mégsem lázadozik a nép.
A repjegyeken pedig van áfa. A fapados jegyeken is.

Ja, és a várost a kamionoknak nem kell elkerülniük, csak jobban járnak, ha megteszik, és nem a dugóban állnak órákat.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2021.10.13. 22:13:54

@horrorpornó bábszínház: "Én pont a te oldaladon állok. :-)"

Tudom, értem. Csak a te kommentedhez kapcsolódóan írtam olyanoknak IS, akik a kommenteket olvasgatják.

Az a 350 méteres osonás valamikor 2003 táján volt, egy nyári délutánon. Azért kaptam elő a gépet, mert messziről feltűnt, hogy jó alacsonyan jön a masina. A hangját nagyon bírtam... :D Aztán a fénykép alapján, meg néhány utána készített fényképet felhasználva, pár számítással kijött a magasság. Reális volt, akkoriban valóban eléggé alacsonyan érkezett néhány gép, nagy volt a rendetlenség. Aztán ez megszűnt.

Janos Deme 2021.10.14. 15:35:26

@horrorpornó bábszínház: A válaszok nem pontosak egész egyszerűen hamisak:
Fapadosok megjelenése és teljes beengedése Ferihegyen 2005 decemberi üzemeltetési privatizáció előtt történt, hogy kedvet kapjanak a vásárlók. Még a reptéri dijak is csökkentve lettek, hogy még jobban idecsalogassák a fapadosokat? 75 évi futamidejű szerződés, miért is? A városközponttól 16 km-re van a reptér. Pont forditva van máshol Európában a központi reptér magas reptéri dijakkal dolgozik és a fapadosok cca 50 km-re távolabbi helyek szállnak le.
Cargo city, DHL EXPRESSZ, TNT stb és 200 000 Tonna/év teherforgalom 16 km-re a városközponntól lakóparkok és kertvárosok felett, 2019 évtől kezdődően 200/400 tonnás négymotoros gépekkel 100-re a lakóépületek, lakóparkok, Nagy Lajos király út felett. Ugy is mondhatnám aki ezt kitalálta és jováhyagyta elmekortani eset...vagy minimum költözzön ide és élvezze agymenését. A Camionoknál ugytudom nem csak Budapesten de hétvégén vidéken is teljes és vagy részleges Camion stop van.
Amszterdam-SCHIPHOL reptér jelen cikkben is be lett hivatkozva és ennek mintájára adatait felhasználva elkészült Budapest veszélyességi térképe szállópor koncentráció Pnano mikropor tekintetében. A mikropor azonnal a véraramba tud kerülni és sziv és keringési egészségkárositást tud okozni. Ha az Amszterdamiak nem tiltakoznának reptér terrorja ellen nem készült volna el ez a jelentés. Még Ferihegy esetében a Budaiakat is terheli ezen reptéri kibocsátási szennyezési forma.
Eu központ és több Eu-s ország is már bevezette és vagy fontolgatja a különadó bevezetését a fapadosokra illetőleg több ország már beltéri repülőgép forgalmában azokat be is tiltotta, cca 800 km alatt vasut/gyorsvasút és csak felette fapados. Ha komolyan gondolják a klimavédelmet, fenntarthatóságot akkor lépni szükséges.

horrorpornó bábszínház 2021.10.14. 17:56:05

@Janos Deme:
A motoros gépek már rég kikoptak a divatból, régóta hajtóműves gépek vannak, és 4 hajtóművesek már a világon is alig, a 2 hajtómű lett a divat még a nagygépeknél is.
Fapadosok már jóval 2005 előtt is jártak. A magyar Wizz Air pl. 2003-ban indult.
A DHL és a TNT meg már a 80-as évektől jár, Ferihegyen legalábbis akkoriban már volt saját telephelyük.
Mellesleg a teherforgalom azért van, mert igény van rá, nem hobbiból repülnek, és mindig tele vannak. Gondolom, neked sem Biatorbágyon gyártott cuccokkal van tele a lakás, és nem Jászfényszarun gyártott számítógépen pötyögsz. Márpedig azt valahogy ide kell hozni, és mondjuk Kínából hajón mire ideér, már rég elavultnak számít (az a számítástechnikai termék, ami január 1-jén jelenik meg, ugyanazon év december 31-én már gyakorlatilag ócskavas, amit senki nem vesz meg, mondjuk nem is tud, mert akkorra már nincs a boltokban sem), szóval ez nem járható út. A teleportálás meg ma még nem működik.

Másrészt a reptér már rég ott volt, amikor ezek a lakóépületek meg lakóparkok épültek (már Ferihegy 2 is), szóval tudták, hova épülnek.
Szóval ez kb. olyan, mint amikor a sikertelen színésznőnek 40 évvel később eszébe jut, hogy hú, őt megdugta az azóta sikeres színész/zenész/rendező, és most jut eszébe, hogy akarata ellenére történt. 40 évig erről fogalma sem volt. De mindenki higgye el, hogy így volt...

"2019 évtől kezdődően 200/400 tonnás négymotoros gépekkel 100-re a lakóépületek, lakóparkok, Nagy Lajos király út felett"
Itt magyarázd el, hogy mit akartál mondani, kimaradhatott valami, mert ez így értelmetlen mondat.
Kamionstop nyáron (június-július-augusztus) van hétvégenként, amikor ezt a nagy Budapest-vidék forgalom, kisebb utakon meg, ahol 2x1 sáv van, a mezőgazdasági gépek forgalma (aratás stb. miatt) szükségessé teszi, leginkább azért, mert volt sok olyan barom, aki 2x2 sávos autópályákat építtetett Magyarországon még 1990 után is, ami már kamionok nélkül is szűk ezekben az időszakokban. De Budapestről nincsenek kitiltva, csak a józan ész azt diktálja, hogy akinek nem okvetlenül szükséges a városba bejönni, az menjen inkább az M0-n, mert lehet, hogy hosszabb 30 km-rel, de órákat lehet vele nyerni az M3 és M1 között is, a többi esetben meg még többet, és rövidebb úton.

Ferihegy 2 (az új pálya) város felőli vége 18 km a 0. km-kőhöz mérve, de nem repülnek be a gépek a belváros fölé, felszállás után nagyjából Kőbánya és külső-Ferencváros fölött kanyarodnak még akkor is, ha a város felé szállnak fel. Ilyenkor viszont leszálláskor nem a város fölött szállnak le, mert a szél fel- és leszálláskor is egyfelől fúj, és szembeszélben kell mindkettőt végezni.

Amszterdam esetében egyébként 10 km sincs a reptér és a vasútállomás között (ami már a belváros túlsó széle). És nagyságrendekkel több gép jár, mint Budapesten, Európa 3. legnagyobb reptere. Budapest meg a nagyon sokadik kisreptér.

"Ha komolyan gondolják a klimavédelmet, fenntarthatóságot akkor lépni szükséges."
Nos, ebben a repülőgép pont jó megoldás, ugyanis ha autóval mész 4 ember/autót számolva ugyanakkora távolságra, az jóval környezetszennyezőbb, mint egy teli repülőgép (és akkor az még benne sincs, hogy a gép egyenesen repül, te meg az utak tekergése miatt jóval nagyobb utat is teszel meg autóval). Szóval 1 utasra számolva a repülőgéppel jóval kevesebbet szennyezel.
Ráadásul az autó még mindenféle egyéb mikroszemcséket is a levegőbe juttat, úgy mint autógumi, dízelek esetében korom stb., ami az új sugárhajtóművekre már nem jellemző, 2. generációs sugárhajtóműves gépek (B-737-100/200, DC-9, Tu-154 és társaik) meg esetleg Afrikában repülnek még, de inkább már ott sem.

Azt meg, hogy miért 75 év, kérdezd a Fidesztől.
Gondolom, azért, amiért az autópályákat is 35 évre oda akarják adni.

Walter_Dornberger · www.jagger.hu 2021.10.16. 07:26:48

@horrorpornó bábszínház: A tököli reptér kb 5 kmre van az M0-tól. Csak akarat és pénz kérdése a futópálya hosszabbítás. Amíg az emberek életminősége nem forintosítható és a környezet lerontásáért nem jár kompenzáció, addig persze ferihegy megéri. De azon az áron hogy néhány százezer ember (kőbánya, XVII, stb kerületek lakói) életminőségét rontja. Ha ezt meg kellene fizetnie a beruházónak, akkor persze tököl jobban megérné. De hát ezért mondják, itt olcsó az élet...

Janos Deme 2021.10.16. 08:49:33

@horrorpornó bábszínház: Ki volt itt előbb reptér vagy kertváros fenntebb már térképeket is betettek nyugodjon meg a kertvárosok. A reptér csak folyamatosan terjeszkedik növekedik engedélyek nélkül az itt élők egészségének rovására.
Kérésére kiegészitem mondatot helyesen: "2019 évtől kezdődően 200/400 tonnás két/négymotoros/hajtóműves gépekkel leszálláskor 100-méterre a lakóépületek, lakóparkok, Nagy Lajos király út felett" De ezt kibontom még részletesebben: A XVII. ker. Rákoshegyen ugyanezen gépek 50/70 méter magasságban repülnek/szállnak le (tudja 3 fokos sik) komoly akár percekig tartó sivitó légörvényeket okozva és eddig jkv-val videokkal, fényképekkel, tanukkal dokumentáltan 41 esetben a tetöket megbontva cserepeket sodortak le (repülő cserepek) komoly veszély/életveszélyt okozva a kertekben illetőleg utcán tartozkodókra ez tarthatatlan. Ügyészségi feljelentés/kivizsgálat van folyamatban. Szerintem ez nem helyes ezen teherforgalmat bonyolito gépeknek illetőleg nagytestú személyszállitó gépeknek nem itt lenne a helyük.
A repülőgép a klimavédelemre pont jó megoldás tipikus repülős lobby vélemény amit mint hatásterületen élők már rég nem hiszünk el. (légiközlekedés minimum 30 % -éka a károsanyag kibocsátásnak) Ha ennyire rendben van a repülőgép/ek károsanyag kibocsátása akkor a reptér fejlesztésekhez miért nem készitetnek környezetvédelmi hatásvizsgálatokat had lássa mindenki mennyire környezetbarát a repülés. Maga sem hiszi el amit leirt! PL. Itt Rákoshegyen 30km/h a sebességkorlátozás és gázüzemű BKK buszok járnak hurrá, de 70 méterre a házak felett 200/400 tonnás nagytestú gépek vannak leszálló fázisban cca 200km/h sebességgel és 91 dB zajkibocsátással. Szerintem ez nem helyes.
75 éves futamidő ? Miért is? Úgy tudom 2005 decemberében még nem volt FIDESZ kormányon. Remélem tudtam segiteni.

gigabursch 2021.10.17. 10:31:17

@Janos Deme:
Áruld már el, hogy honnan veszed ezt az 'engedélyek nêlküli terjeszkedés'-t!

De tényleg!
Áruld már el!

Amúgy Ferihegy hamarabb volt repülőtér, mint itt a körbenövő kertváros megszületett volna.
Esetleg tájékozódj a fentről.hu oldalon, mielőtt ekkora ökörséget beszélsz.

Janos Deme 2021.10.23. 20:00:38

@gigabursch: A helyzet az, hogy amikor egy reptéri beruházás/ok épitési engedélyét megkérik akkor ugy kerülik ki a törvényekben előirt de a polgármesterek/főpolmester által is előirt környezetvédelmi hatásvizsgálat/ok, szakvélemények elvégzését hogy a beruházást/beruházasokat nemzetgazdasági beruházásnek minősitik igy nem szükségesek az engedélyek illetőleg a szomszédok érintettek, lakosok, egyesületek stb sem támadhatják meg az épitési engedélyt. Szerintem ezt pontosan tudtad....
Tyuk vagy a tojás témáben már irtak fenntebb is sőt ősrégi térképeket is betettek már nyugodjál meg a kertváros/ok volt/ak előbb oly annyira, hogy még a rendszer váltás előtt pl a 2-es pályát az akkori potentátok be is záratták tilos volt üzemeltetni életveszély miatt. Azért vagyunk hogy ujra elmagyarázzuk neked a helyzetet picit nehéz észjárásuakat is szeretjük....

MTVSZ blog

A Magyar Természetvédõk Szövetsége (MTVSZ) blogbejegyzései.

Hozzászólások

Címkék

#10YearPhone (1) 1% (1) 7tévhit klímaváltozásról (1) Áder János (1) adócsalás (2) adóelkerülés (1) adóigazságosság (3) adományozás (1) adóparadicsomok (2) Ág (1) Agent Orange (1) agroökológia (12) agroüzemanyagok (3) Agua Zarca (1) airport (1) ajánló (1) akció (5) akciónk (2) aktivizálódj (38) aláírásgyűjtés (5) Álló szikla (1) alma (1) arany (1) aranybánya (2) atom (4) atomerőmű (5) Aurul (3) Ausztria (1) autóipar (2) autómentes nap (1) A fák titkos élete (1) A természet jelbeszéde (1) A természet rejtett hálózata (1) Bankfigyelő (5) bankok (3) bánya (9) bányaprojekt (3) bányászat (3) Baranya (1) barátai (1) Bayer (1) BAZ (1) Belgium (2) beporzók (18) Berlin (1) Berta Cáceres (2) BindingTreaty (8) biodiverzitás (5) biogazdálkodás (1) biokert (2) biológiaisokféleség (1) biomassza (3) bólintsrá (1) borsod fejlesztéséért (6) börzsőny (1) Budapest (1) büntetlenül (5) cambo (1) Cambridge (1) cancún (20) CAN LIFE (1) CDE EUKI (1) CETA (12) Chevron (1) chillout (1) cián (4) ciánszennyezés (4) Ciolos (1) ClimAct (1) cobenefits (1) cop16 (20) cop17 durban (5) cop18 doha (3) cop19 varsó (1) COP21 Párizs (8) cop21 Párizs (1) cop23 (1) COP24 (1) COP26 (3) corporate capture (1) croissant (1) csarna völgy (1) cseh (1) cselekedj (4) cseresznye (1) csernobil (2) cunami (1) DavidAttenborough (1) Davos (1) demokrácia (1) Derekegyház (1) dieselgate (1) dió (1) divestment (1) dohányipar (1) e-Figyelő (1) EBRD (4) eFigyelő (1) EFSA (1) egészség (2) égetés (1) éghajlat (4) éghajlatváltozás (50) éghajlatvédelem (12) éghajlatvédelmi törvémy (1) egyeztetés (1) EgyüttAMásfélfokért (1) EIB EBRD (2) élelmiszer-önrendelkezés (24) élelmiszerbiztonság (1) élelmiszer önrendelkezés (1) életigenlő (10) életigenlők (1) életigenlőkaláka (7) életmód (4) ellenállás (1) élménybeszámoló (1) elosztó (1) Elosztó (1) előválasztás (1) emberiség elleni bűntett (1) emberi jogok (3) endokrin (1) energia (49) energiaár (4) energiaátmenet (19) energiabiztonság (10) energiahatékony (1) energiahatékonyság (8) energiapolitika (6) energiaszegénység (7) energiatakarékosság (25) energiatudatosság (11) Energia CHarta (1) energia demokrácia (2) energia kutatás (1) ENSSER (1) ENSZ (5) épület (1) erdő (2) erdőkertek (1) eredményhirdetés (1) erkölcs (1) értékelés (6) értékrendszer (1) esőerdők (1) EU (11) európa (1) Európai Bíróság (3) Európai Bizottság (4) Európai Parlament (5) európai polgári kezdeményezés (3) Európai Unió (4) eu elnökség (1) eu költségvetés (3) fa (1) falusi önkormányzatok (1) fejlesztés-finanszírozás (1) fejlődő országok (1) fekete kígyó (4) felmérés (1) felújítás (6) felvonulás (1) fenntarthatóság (7) fenntartható vidékfejlesztés (1) fesztivál (1) fiatal föld barátai (4) film (2) foe (2) foehu (1) fogyasztás (10) föld (2) földbarátai (1) földgáz (1) földhő (1) földrengés (2) földspekuláció (1) földszerzés (1) földtörvény (1) földzsákmánylás (7) föld barátai (27) Föld Barátai (14) föld napja (1) folyószabályozás (1) fórum (1) fotó (1) friendsoftheearth (1) Fukuoka (1) fukusima (2) fűszernövények (2) fűtés (6) Gaia könnycseppjei (1) GameOn (1) Game over (1) gáz (6) gazdasági (1) gázkivezetés (4) gázvezeték (4) Genf (3) génmanipuláció (3) génmódosítás (6) génpiszka (19) glasgow (3) glifozát (6) globális akciónap (1) globalizáció (13) GMO (4) GMO-Kerekasztal (1) gólya (1) gömörszőlős (1) Green-Go (1) greenrecovery (1) gyógyászat (1) gyógynövények (2) gyomirtó (5) gyulaiiván (2) gyümölcsészet (2) gyümölcsfa (1) hajtóerők (1) hatásvizsgálat (1) háztartás (6) hellókarácsony (1) helyi hős (1) helyreállítás (2) Heves (1) hitel (2) Hófehérke (1) Hollandia (1) Honduras (1) honlapajánló (2) hosszú élettartam (1) hulladék (2) hülyeség kora (1) IARC (2) ICS (3) ifjúsági program (1) igazságosátmenet (1) igazságosság (2) Impossible Burger (1) ingyenhitel (1) írd alá (13) ISDS (14) itt az idő (1) japán (1) járulékoshaszon (1) javíthatóság (1) jelentés (3) jó példák (1) just transition (10) kaláka (1) Kalifornia (1) kályha (2) Karácsony Gergely (1) karbonsemleges (3) Karl Bär (1) kártevő (1) katasztrófa (2) katonaság (1) Katowice (1) kazán (1) Ken Saro-Wiwa (1) képek (4) kert (3) kertészet (2) késés (1) kiadvány (1) kibocsátás (2) Kína (1) Kishantos (3) kiskert (3) kitermelőipar (1) klíma (9) Klímacsúcs (1) klímahét (5) klímaper (1) klímapolitika (36) klímasemlegesség (6) klímatörvény (5) klímavédelem (7) klíma igazságoság (6) klórozott csirke (1) költségek (4) konferencia (23) konyha (1) könyv (2) könyvajánló (1) konzultáció (1) kőolaj (3) környezeti-társadalmi károk (1) korrupció (1) közmeghallgatás (1) közösségépítés (10) közösségi energia (18) közösségi kert (1) kukorica (1) kutatás (2) lakosság (4) land grab (7) Lechner Judit (1) légszennyezés (3) lengyel (1) levegő (1) levegőminőség (1) levél (2) lignit (5) lobbi (1) luxleaks (1) magvetés (2) MakeICTfair (2) Malmström (2) marco jelenti (19) Mátrai Erőmű (1) Megnette (1) megújuló energia (14) méhek (18) méhlegelő (1) méltányosátállás (2) mérés (1) Merkel (1) mese (1) mező (1) mezőgazdaság (3) MFB (1) MIC (1) millenniumi celok (2) mintaprojekt (1) Miskolc (2) Mongólia (1) Monsanto (4) Monsanto Tibunal (1) MTVSZ (26) mtvsz (3) műhús (1) multik (3) NAFTA (2) napelem (4) naperőmű (2) Natura2000 (1) nemzetek feletti vállalatok (3) nemzeti parkok (1) nemzetközi egyezmény (4) Nemzetközi Energiaügynökség (1) Netflix (1) Nigéria (3) Nnimmo Bassey (1) no2ISDS (2) növények (1) növénytermesztés (3) növényvédőszerek (10) no gmo (1) nyári tábor (1) nyeleni europe forum (1) nyersanyagok (1) nyílt (1) offsetting (1) ogoni törzs (1) ökocídium (1) ökofilmklub (1) ökológiai lábnyom (1) ökológiai válság (1) ökolokalizmus (1) okostelefon (1) olajpálma (1) olajszennyezés (4) olajvezeték (3) Olaszország (1) olkiluoto 3 (1) OLP (1) olvasókör (1) önkénteseink (2) önrendelkezés (3) orgona (1) Otthon Melege (2) Paks (1) palagáz (2) pálmaolaj (1) pályázat (7) panasz (1) Párizsi Megállapodás (2) pénz (3) pénzmosás (1) PeoplesBudget (1) permakultúra (5) Peter Wohlleben (1) petíció (36) Philip Morris (1) PM (2) polgármester (1) pottyondyákos (1) Pozsony (1) program (1) programajánló (2) pro natura svájc (1) radioaktív (2) rákkeltő (2) reaktor (3) regionális fejleztés (2) rekultiváció (1) reménysugár (1) rendszerszintű változás (3) reptér (1) rezsicsökkentés (1) riadólánc (1) RightToRepair (1) Rio+20 (1) romániai ősz (1) Roundup (2) rovarok (1) Rovar Atlasz (1) Sandisk (1) SDG (1) Seattle (1) Seralini (1) shell (1) Shell (4) Sigmar Gabriel (2) SLAPP (1) Slow Food (1) sóder (1) Spark (1) SparkAChange (1) SSD (1) Standing Rock (4) StopISDS (2) StopTTIP (20) Stop Corporate Impunity (4) strukturális alapok (2) sugárzás (2) system change (2) szabadkereskedelem (26) szállópor (1) szalmaépítészet (4) szavazás (2) szelence (1) szén (1) szénerőmű (6) szénkivezetés (11) szénmentesítés (2) szennyezés (2) szénrégió (7) szilárdtüzelés (2) szmog (1) szociális (1) szója (1) szökőár (1) szólásszabadság (1) szolidáris (1) szörp (1) tájfajták (2) talaj (1) talajpusztulás (2) tanulmány (1) tanulmányút (1) távhő (1) technológia (1) termelő-fogyasztó (1) természetes (1) természetesgyümölcsészet (2) természetvédelem (6) termőföld (7) terv (2) tervezett elavulás (3) tévutak (4) tilos rádió (1) tippek (5) tisza (1) TogetherFor1point5 (1) toma jelenti (2) törpék (1) TrumDeal (1) Trump (4) TTIP (23) TTIPkedd (1) TTIPleaks (1) TTIPtrump (1) TTIPtuesday (1) tüntetés (4) tűzifa (3) UBS (1) Umweltinstitu München (1) UNESCO (2) uniósforrás (1) UNtreaty (2) USA (2) vadvirágok (1) vadvirágos rét (2) Vallónia (1) válság (2) Vandana Shiva (1) védett fajok (2) vegyianyagok (9) vélemény (1) vendégcikk (3) vér (1) Verespatak (6) vers (2) verseny (2) vetélkedő (1) vetőmagok (1) vetőmagszennyezés (1) video (10) videó (1) Viktor Frankl (1) világbank (2) világörökség (2) virág (2) virágbomba (1) virágok (1) víz (2) vízgazdálkodás (1) vízierőmű (2) víztúlfogyasztás (1) VWgate (1) Western Digital (1) WHO (2) WTO (1) zaj (1) zöldhelyreállítás (1) Zöld Kapcsolat Egyesület (2)

Közösség

Kövess minket a Facebookon!

Olvass minket a Twitteren!

süti beállítások módosítása